26 Eylül 2017 Salı

Viyana'da Sarayda Apple Strudel Yaptım :)

applestrudel

Merhabalar;
Her şey bundan iki yıl kadar önce 
Viyana'ya gitme kararıyla başladı.
Viyana'da ne var ne yok diye araştırırken
meşhur Schönnbrun Sarayı'nın
kafesinde apple strudel yapımıyla ilgili
bir show düzenlendiğini keşfettik.
O zamanlar ben bir yandan yemek bloğuma 
tarifler yazmakla meşgulum.
***
Ankara'daki tüm etkinlikleri dolaşmış bitirmişim.
Viyana da kusur kalmasın dedim ve
iletişim adresine duygusal içerikli,
bir o kadar da reklam kokan 
bir mail attım :)))
"Efendim ben Türkiye'de ünlü bir bloggerım.
Gelsem showunuzu izlesem,
yetmese biraz da çekim yapsam fena mı olur,
hem turist olarak geliyoruz
ev sahibi ülke olarak yapın bir güzellik !!!"
***
Showun ne şekilde düzenlendiğini bilmeden
yukardaki anlatım kadar olmasa da
içten bir mail gönderdim.
Ertesi gün şaşırtıcı bir şekilde 
dönüş oldu.
Bizi ailecek ağırlamaktan
memnun olacaklarını yazan bir mail.
***
Yaklaşık 15 gün sonra Viyana'ya ayak basar basmaz
sarayın yemyeşil bahçesinden geçip
Cafe Wien'e adım attık.
Bizi çok güzel bir şekilde karşıladılar.
Oraya gittiğimde bu showun kişi başı 20 Euro
vererek apple strudel yapımını izleyip,
sonrasında da bir içecekle birlikte
apple strudellerin tadına bakabileceğiniz
bir etkinlik olduğunu öğrendim.
***
***
O gün apple strudeli yapan Slavka
harika bir anlatımla keyifli bir show yaptı.
Ve büyük bir incelikle
beni de  showuna ortak etti.
***
***
Bir kafe dolusu turistin
karşısında elim ayağıma dolaşmasın
diye çaba harcarken
İngilizce "bu kadarına gerek yok,bir arkadaşa
bakıp çıkacaktık" diyebilsem kaçıp gidecektim,olmadı :)
***
***
Şaka bir yana;
"körün istediği bir göz,
Allah verdi iki göz" misali
basit bir çekimin ötesinde 
sarayın showunun parçası olmak,
Viyana'nın en ünlü tatlısında
benim de elimin lezzeti olması
şımarmam için yetti de arttı bile.
Üstelik artık elimde
 kapı gibi sertifikam var :)
***

***
Show bitiminde biz de kahvemizle 
tatlımızı afiyetle yedik.
Teklif etmemize rağmen hiç bir ücret talep
etmediler.
Eğer yolunuz düşerse aklınızda bulunsun
kafede kavanoz içinde hazır
elmalı harçlar satılıyor.
Orjinale yakın elmalı tatlı için
alıp denenebilir.
***
Showun görüntülerini izlemek isterseniz
videosunu da buraya ekliyorum.


Bugünlük te bu kadar olsun.
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın.

SEVGİYLE VE GEZGİN KALIN....








1 yorum:

  1. Tebrikler, ne güzel bir tecrübe olmuş!
    Kaç sene oldu Viyana`ya gideli, o zamanlar aklıma gelmemiş demek ki böyle bir şey olabileceği.

    YanıtlaSil